Saturday 14 June 2014

Mencari Pengalaman

Teks : Nur Farha Muhamad Khalit

Assalamualaikum

Alhamdulillah selesai satu transaksi baju muslimah pagi ini. Ini sambil sarapan sambil update blog sementara Marsya tidur lagi. Afeeq sudah pun daddynya hantar ke taska. Ini pun sebentar lagi hendak bersiap ke tempat kerja. Bila ada anak kecil ini semua kerja kena multitasking dalam satu masa. Kalau tidak mesti tertangguh.
Ada sahabat tanya kenapa saya menjual banyak barang sekarang. Malah ada yang bertanya apa lagi hendak saya jual lagi.Saya tidak tamak sebenarnya saya menguji pasaran yang ada. Saya mengambil 1 pengusaha setiap kategori yang sebelum ini memang saya berminat antaranya pakaian, makanan & produk kecantikan. Lagipun saya hanya buat dropship jadi tidak rugi apa pun.
Paling penting saya kena konsisten untuk mempromosikan semua yang ada. Bukan mudah sebenarnya. Saya terikat dengan perjanjian dropship juga. Jika tidak ada jualan atau promosi selama masa tertentu saya akan ditamatkan daripada menjadi agen. Mereka juga ingin agen yang komited.
Ada masa ke kak? Itu satu lagi soalan. InsyaAllah kalau kita adakan, adalah masanya. Kenalah berkorban untuk berjaya.
Semoga saya akan terus berusaha mencapai matlamat saya untuk menjadi WAHM sepenuh masa.
Berfikir positif & senyumlah selalu.


No comments: