Sunday 1 June 2014

Popia & Bangkit Cheese

Teks : Nur Farha Muhamad Khalit

Assalamualaikum
Bagaimana hari anda? Semoga ceria & sentiasa mengukirkan senyuman. Hari-hari saya sekarang agak sibuk dengan tugas harian sebagai seorang isteri, ibu & pengurus di tempat kerja & terbaru pengurus online serta peniaga kecil-kecilan. Walaupun terpaksa membahagi masa tetapi saya rasa seronok & semangat. Tambahan sokongan suami yang sama-sama membantu.
Sekarang jualan & tempahan untuk pelbagai jenis popia, kuih & serunding pun meningkat.  Suami saya pun turut jadi agen promosikan barangan kami. Malah saya sudah buat sasaran jualan. Inilah pertama kali kami berniaga secara serius. Pada permulaan memang suami saya tidak yakin, namun saya tidak putus asa memintanya untuk memberikan sampel & sambil berborak dengan rakan selitkan untuk promosi. Bila tempahan mula ada, dia pula terlebih semangat & mula mengeluarkan idea untuk meningkatkan jualan kami.
Paling hangat sekarang popia nestum & kuih bangkit cheese.  Tempahan semakin hari semakin meningkat. Kebanyakan untuk raya. Pada mulanya ada yang tertanya-tanya kenapa awal sangat saya membuka tempahan sebab puasa pun belum lagi. Sebenarnya saya ingin cepat masuk pasaran sebelum orang lain & akan menutup tempahan awal untuk memberi masa kepada pengeluar saya untuk menyiapkan barang mereka. Saya risau mereka tidak dapat memenuhi tempahan terlalu lambat. Saya akan menutup tempahan pada minggu pertama Ramadhan untuk memberikan ruang waktu untuk beribadah di bulan puasa nanti.
Kalau ada yang berminat untuk membuat tempahan bolehlah hubungi saya terus.
Berfikir positif & senyumlah selalu.




No comments: