Thursday 26 June 2014

Rizky's Shop

Teks: Nur Farha Muhamad Khalit

Assalamualaikum
Sudah lewat malam, Afeeq & Marsya telah tidur. Kebetulan adik saya membawa komputer riba jadi saya ambil kesempatan untuk menggunakannya. Setakat ini saya hanya menggunakan telefon pintar sahaja. Komputer riba saya sudah lama rosak. Sedang diusahakan untuk membeli yang baru. Pelaburan jangkamasa panjang. Insya Allah semoga ada rezekinya.
Saya sedang mencari bahan untuk Rizky's Shop. Kenapa saya namakan Rizky? Nama ini adalah trademark anak-anak saya. Memang sudah niat & semoga satu hari inilah jenam yang akan dibawa.Saya ingin pelbagaikan barang. Namun hampa kerana tiada yang berkenan. Hendak buat dropship untuk tudung atau baju kanak-kanak sebenarnya. Mencari kesempatan hendak beraya ini mendapat duit sampingan. Saya mahu mencari syarikat atau pengeluar yang boleh dipercayai kerana risau ditipu atau bahan yang dijual tidak berkualiti.
Tempahan kuih raya pun saya akan tutup minggu ini. Setakat ini mungkin tolong sahabat mempromosikan kuih rayanya & hamper. Saya juga tengah mencari peluang lain selepas kuih raya ini. Tahun depan bercadang untuk membuat sendiri biskut raya. Dalam kepala hendak buat biskut makmur inti kurma. Jauh pula fikiran sehingga tahun akan datang.
Dalam perjalanan bisnes online yang saya ceburi hampir 2 bulan ini pelbagai perkara yang saya belajar. Ada juga masalah timbul tetapi inilah cabaran jika tidak saya tidak belajar.
Berfikir positif & senyumlah selalu.

No comments: