Tuesday 20 May 2014

Saya Budak Baru Belajar


Teks: Nur Farha Muhamad Khalit

Assalamualaikum
Barulah dapat menarik nafas lega. Afeeq & Marsya sudah lelap. Huru hara menyiapkan tugasan yang diberikan cikgu Anys Idayu Zakaria. Mana tidaknya anak-anak pun sibuk 'membantu' mummy dengan komputer riba yang satu ini. Marsya pula masih menyusu badan sebelum tidur. Alhamdulillah walaupun sudah setahun masih mahu menyusu badan berbanding Afeeq hanya 3 bulan sahaja.
Tambahan lagi baru pertama kali hendak aktif berblogging. Masih banyak lagi tidak tahu. Banyak juga bertanya pada cikgu tetapi sementara menunggu jawapan, saya cuba jugalah. 'Try & error'. Alhamdulillah, ada yang berjaya.
Tunggu cikgu periksa dahulu. Ada lagi tugasan yang masih tidak siap. Harap dapat sambung esok.
Jangan malu bertanya walaupun perkara itu dirasakan macam soalan yang terlalu mudah. Mungkin kita bukan pakar jadi perlulah berguru dengan yang pakar. Itulah yang selalu saya sematkan. Tidak siapa diri kita, janganlah sombong untuk belajar walaupun dengan siapa pun.
Teringat saya sewaktu bertukar kerja ke syarikat sekarang, saya banyak belajar dari pekerja bawahan saya. Setiap syarikat berbeza sistem & caranya.Walaupun saya sudah memegang jawatan pembantu pengurus ketika itu, saya merasakan penting untuk mengetahui semua proses yang ada dari akar umbinya. Dengan cara ini juga akan timbul rasa hormat menghormati sesama pekerja.
Setiap hari adalah proses pembelajaran. Semoga Allah permudahkan penerimaan ilmu yang diberikan.



No comments: