Wednesday 28 May 2014

Persediaan Untuk Berniaga

Teks: Nur Farha Muhamad Khalit

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, hari ini dapat pembekal untuk jualan raya nanti. Sampel pun sudah dibeli. Bukan mudah untuk meyakinkan orang untuk membeli jika tiada sampel. Saya lebih suka memberikan kepuasan kepada bakal pelanggan saya. Paling penting saya ingin pelanggan datang kembali membeli dengan saya.
Setelah berbincang dan mendapatkan harga yang terbaik, saya pun teruslah pergi membeli buku lejar, resit & buku nota. Dulu pernah berniaga tetapi semua sekadar hobi. Namun sekarang, saya merasakan penting untuk saya berniaga secara serius walaupun secara kecil-kecilan. Perlu tahu keluar & masuk duit. Saya juga berkira-kira untuk membuka akaun khas supaya duit ini tidak bercampur.
Insya Allah, esok akan saya mulakan pemasaran. Sebagai permulaan ini, kumpulan sasar agak kecil kerana memikirkan kos. Paling penting saya perlukan perancangan yang teliti.
Semoga permulaan ini akan menjadikan saya lebih berdisplin & belajar untuk menguruskan kewangan saya. Positifkan diri & senyumlah selalu.



No comments: