Wednesday 21 May 2014

Detoksifikasi

Teks: Nur Farha Muhamad Khalit
Assalamualaikum,
Sepanjang saya bekerja di bidang kesihatan & kecantikan ada pelbagai tips kesihatan yang kadang kala kita tidak tahu.Ingin saya berkongsi sesuatu di sini mengenai proses detoksifikasi.
Detoksifikasi atau nama singkatannya detoks adalah pembuangan sisa toksik dari organisma hidup. Kita mempunyai organ yang melakukan detok ini iaitu hati usus dan ginjal.
Mugkin ramai tertanya- tanya kenapa bila mengambil makanan tambahan tetapi lewat keberkesanannya. Ini kerana proses penyerapan telah terganggu di bahagian usus. Proses detoks amat penting dalam hal ini.
Saya selalu menyarankan pelanggan saya untuk menjalani detoksifikasi sebelum mereka mengambil makanan tambahan atau kolagen. Ini dapat membantu meningkatkan kadar penyerapan.
Detoks boleh dilakukan secara semulajadi atau mengambil produk detoks di dalam pasaran seperti teh, fiber atau sebagainya.
Sila baca dengan teliti produk sebelum anda mengambilnya. Ini kerana terdapat kesan sampingan jika kita melakukan proses detoks ini.
Di lain kesempatan saya akan kongsikan bagaimana kita boleh melakukan proses ini.

Selamat mencuba & senyumlah selalu.



No comments: